poniedziałek, 9 października 2017

Jak przygotować trawnik do zimy?

pixabay.com
       Jednym z ważnych zabiegów pielęgnacyjnych, które powinniśmy wykonać przed zimą jest wyrównanie brzegów trawnika, który ma obramowanie np. z kostki lub drewnianych palików. 
            Poza tym koniecznie zgrabcie z trawnika liście! Jeśli poleżą do wiosny będziecie mieć zamiast trawy piękne łyse plamy…
                


         Dobrze jest też zasilić trawę jesienną dawką nawozu. Najlepiej użyć w tym celu rozsiewacza, , który zapewnia równomierne rozsianie nawozu. Idealny termin to październik. Należy używać specjalnego nawozu do trawników o długim działaniu.
       Późną jesienią powinno się kosić trawę na wysokość 4cm. Ostatnie koszenie przeprowadzamy przed mrozami.
     Jesienią można także przeprowadzić napowietrzanie trawnika przy użyciu aeratora.            
       Jeśli planujemy wiosną założyć nowy trawnik jesień to właściwy moment na przygotowanie podłoża czyli przekopanie i wymieszanie gleby z właściwymi dla jego rodzaju składnikami oraz wysiać zielony nawóz, który usuniemy wiosną.
        Po ostatnim koszeniu pamiętajmy o ułożeniu kosiarki do snu zimowego! Trzeba spuścić Olej i paliwo, całe urządzenie dokładnie wyczyścić i osuszyć. Po takim SPA może bezpiecznie czekać do wiosny. 
        Jesień jest też odpowiednim terminem do skaryfikacji trawnika czyli usunięcia warstwy mchu i resztek roślin. W razie potrzeby w łyse miejsca dosiewamy po zabiegu trawę. Robimy to specjalnymi grabiami do skaryfikacji lub skaryfikatorem mechanicznym. W sprzedaży dostępne są urządzenia dwufunkcyjne, pełniące rolę aeratora lub skaryfikatora w zależności od tego którą z wymiennych części zastosujemy.          
       Skoszonej jesienią trawy możemy użyć do założenia pryzmy kompostowej, jeśli jeszcze jej nie mamy. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma w niej chwastów!

14 komentarzy:

  1. Moim zdaniem trawnik to taki fundament całego naszego ogrodu. Dzięki niemu ogród nabiera pierwszego kształtu i charakteru. Dlatego prawidłowe dbanie oraz koszenie trawnika jest tak bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz bardzo modne no i wygodne stały się systemy podlewania trawnika. Mam taki i muszę przyznać, że jest to świetne rozwiązanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny post! Dopiero co zaczynam moją przygodę z ogrodem, więc te porady na pewno mi się przydadzą. Zastanawiałam się też, jaki nawóz do trawy z odchwaszczaczem powinnam wybrać. Zależy mi na czymś naprawdę skutecznym, co dobrze się u mnie sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny artykuł! Ja zastanawiam się nad nowym ogrodem w przyszłym roku ;) Znalazłam w sieci firmę, która zajmuje się projektowaniem - http://polskiogrod.pl/. Mam nadzieje, ze wyjdzie nam z tego cos fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry wpis na nadchodzącą zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście, jeśli zbliża się zima to należy cały ogród przygotować na morzy i śnieg jeśli będą. Ja bardziej teraz nastawiam się na już przygotowania do wiosny gdyż mam zamiar w tym roku zrobić bardzo ładny trawnik. Na pewno pomogą mi w tym środki z firmy http://www.substral.pl/ których już trochę mam w zapasie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. W sumie ja jakoś specjalnie mojego trawnika nie przygotowuję oprócz samego koszenia. Jak dla mnie również ważną kwestią jest samo podlewanie. Już czytałam także na stronie https://www.podlane.pl/blog/jak-wykonac-podlewanie-kropelkowe/ czym jest podlewanie kropelkowe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie są to niezwykle ważne sprawy i ja jestem zdania, że jak najbardziej warto jest dbać o nasz ogród jak i o trawnik. Polecam każdemu także zapoznanie się z artykułami w https://grilleoutdoorchef.pl/ gdzie bardzo fajnie opisano kwestie dbania o ogród.

    OdpowiedzUsuń
  12. O ciekawe wskazówki, no człowiek uczy sie wszystkiego. Póki co lato i staram się zadbac o trawę, codziennie ją podlewam, ostatnio nawoziłem. Raz w tyg koszę, i własnie muszę zakupic kosiarkę bo pożyczam od sąsiada, myślę że firma Stiga https://www.stiga.pl/ maja dobre kosiarki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń